Aren’t you glad you didn’t stay with me
你慶幸你沒有跟我在一起吧
Bohemian life and instability
波西米亞不安定的生活
You went off to university
And you took your love away from me
你脫離了去上大學把我的愛也帶走
Endless nights, lovers, friends and fun
無盡的夜晚  愛人 朋友和快活
Big-City lights, your new life had begun
大城市裡的燈光  你開始了新生活

And as the world turns on and on
世界不停的轉動
Love is lost and love is won, laughed and cried when we were young
失去愛  得到愛  我們年輕時又哭又笑
You went your own way. I survived 
你走你的路而我還在
And did you ever see everything inside of me?
你真的看透我了嗎?
So now you live your life in luxury
現在你過著豪華的生活
Double glazing, turbo washing machine 
光滑的渦輪傳動洗衣機
(諷刺他們外表光鮮卻只會轉來轉去)

And your fiancé is boring as hell
你的未婚夫無趣的要死
You never laugh, you’re both professional
你從沒笑過  你們兩個都是專業人士  (諷刺他們真是無趣的專業)
You know that film. That I’d started to write?
你知道我剛開始寫的那齣戲
It’s a box-office smash, I’m on the next flight
To get my award on TV tonight
賣座的不得了  我正搭著飛機準備今晚要去領獎
Looking back, I think I’ve done alright
回頭看看  我想我幹的還不錯

And as the world turns on and on 世界不停轉動
Love is lost and love is won, laughed and cried when we were young  
得到愛失去愛  又哭又笑的年少時光
You went your own way. I survived   你走你的路  我還活著
And did you ever see everything inside of me? 
你真的把我看透了嗎?
And as the world turns on and on
世界不停轉動
Love is lost and love is won, laughed and cried when we were young 
愛來了又走  又哭又笑的青澀歲月
You went your own way. I survived  你走你的路  我留下來
And did you ever see everything inside of me?
你真的把我裡裡外外都看穿了嗎?

Oh, aren’t you glad you didn’t stay.
喔你很慶幸你沒跟我在一起吧
Oh aren’t you glad you didn’t stay with me?
你很高興你沒有跟我吧
Oh, aren’t you glad you didn’t stay with me?
你很開心你沒有跟著我吧
You didn’t want my love, 你不要我的愛
So aren’t you glad, aren’t you glad, aren’t you glad?
現在你開心了吧  你開心了吧  你很開心吧
Aren’t you glad, aren’t you glad, 你高興了吧
Aren’t you glad, aren’t you glad  你開心了吧


 

arrow
arrow
    全站熱搜

    kissfishsky 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()